top

Teaching & Training

Menu ICT

Tribe (=home) << Motor trouble << Bijpraten

Even bijpraten, lang niets gemeld. (03-04-14)

Het heeft even geduurd voor ik weer verder kon, vandaar ook geen updates de laatste tijd. Nu wel weer even de gelegenheid om de dingen op een rijtje te zetten zodat iedereen die geinteresseerd is het kan blijven volgen.

12 maart was de laatste bijdrage. Vervolgens had ik contact met Knutsel, waar ik op 29 maart 2013 even, nou ja 'even' naartoe ben gereden.

De avond tevoren

Auto beladen.. er moeten 2 blokken in. Die krengen wegen een ton of zo (100kg?) en ik wilde ze wel vast achtering de Touran VAN hebben liggen. Goede raad was niet duur. Ik had een plastic pallet van LIDL geleend, deze met koorden achterin vastgesjord. Op de pallat de 2 blokken op hun zijkant, ook weer vastgesjord met spanbanden. Dus klaar om Zaterdag op tijd te vertrekken.

Helaas, Knutsel moest overuren maken, dus later vertrek.

Bestellijst Woesthoff

In de periode voorafgaand was ik al een en ander aan de weet gekomen. Mijn accu was dood. D.w.z. Vloeistof niveau was alles behalve normaal. Kaduuk, dood, kapot dus.

Mijn zadel was al een tijd aan vervanging toe, Woesthoff ruilt direct om, Brummen ligt bij Dieren, dus mailte naar Woesthoff, zadel en gel accu.

Al verder sleutelend viel ik van de ene in de andere verbazing.. Zie vorige bijdrage.

Kortom, later beginnen kwam niet slecht uit, eerst ff naar Woesthoff, dan door naar Rene. Helaas had Woesthoff de pakkingen niet besteld. Lastig. En gaf hij, naar later bleek de verkeerde Stator/dynamo mee.

Bij Knutsel aangekomen, blokken eruit, per kruiwagen achterom. Neergezet en overleg. Eerst Stator ruilen. Nu wel een passende.

En nu? Overleggen, overleggen.... Testen niet echt mogelijk, kabeltje van versnellings blokkade niet meegenomen. Weer overleggen.

Conclusie

Gezien de omstandigheden waaronder mijn VT het begaf samen met de wetenschap van Knutsel en het feit dat de stator kapot was en de olie schoon. Lag de conclusie voor de hand.

Mijn blok terugplaatsen, na reinigen, pakking erop (vlakken) Vullen met vloeistoffen. Radiateur eerst nogmaals controleren. En dan...

Gewoon gaan testrijden.

Volgens Knutsel zou dat moeten kunnen, want VT blokken zijn robuust. WW verhaal van uitklotsend water was door ontbreken thermostaat..

Kortom, pakking is in bestelling. Blok is inmiddels vetvrij en behoorlijk schoon.  Morgen nog even een check doen en hier en daar wat bijpoetsen (Brillo) wachten op de pakking en op het arriveren van Durafix Easyweld Een soort soldeer met toevoegingen om met een gasvlam van 400 C aluminium te solderen/lassen. Filmpje ok de site sprak mij wel aan . TZT laat ik het resultaat wel weten.

 

Wachten

Duurt altijd te lang. Intussen maar e.e.a. uitzoeken, klaarzetten, waar mogelijk poetsen, immers nu kan ik er goed bij.

Ik denk dat ik morgen de onderkant van het blok schoonmaak, lichtjes schuur, polijst en met blanke, harde lak inspuit.. Misschien neem ik nog wat onderdelen ter hand.

Trouwens, ik moet op zoek naar een porcelijn kroonsteentje, om de Stator aan de gelijkrichter te maken, met zo kort mogelijke kabel en ik moet de accu kabels wijzigen, deze accu heeft + en - andersom zitten.

Werk genoeg dus.

 

 

 

Boodschappen

Rapporten en queries
De Theeketel voor English Tea thuis
Harry's boek

bottom
top
© Copyright 2008 - 2017 bedlamites.nl 

bottom

Powered by: Joomla!. | Hosted by: EK-Hosting. | Template base: Themza. | Adapted by: ICT Bedlamites.